Urmare a aparitiei HG 88/2013 (instituire norme metodologice aplicare OUG 9/2013) – text integral – timbrul se calculează de organul fiscal competent din subordinea Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală (ANAF), care reprezintă:
– în cazul persoanelor juridice, al persoanelor fizice care desfăşoară activităţi economice în mod independent sau exercită profesii libere – organul fiscal la care persoana este înregistrată ca plătitor de impozite şi taxe;
– în cazul persoanelor fizice – organul fiscal în a cărui rază teritorială persoana fizica îşi are domiciliul fiscal.
Persoana fizică sau persoana juridică trebuie să prezinte, următoarele documente:
– cererea privind stabilirea sumei reprezentând timbrul de mediu pentru autovehicule, model prevăzut în Anexa nr. 2 la Ordinul preşedintelui ANAF nr. 296/2013;
– cerere privind stabilirea sumei reprezentând timbrul de mediu pentru autovehiculele care fac obiectul contractelor de leasing, model prevăzut în Anexa nr. 3 la Ordinul preşedintelui ANAF nr. 296/2013 formular care se depune în format electronic, însoţit de formularul editat;
– cartea de identitate a vehiculului, în copie şi în original;
– documente care atestă dobândirea dreptului de proprietate asupra autovehiculului pentru care se solicită plata timbrului de către contribuabil, în copie şi în original;
– în cazul autovehiculelor rulate achiziţionate din alte state, un document din care să rezulte data primei înmatriculări a acestora şi, după caz, declaraţia pe propria răspundere precum şi rezultatul expertizei tehnice efectuate de Regia Autonomă „Registrul Auto Român“ ori rezultatul evaluării individuale efectuate, în copie şi în original.
Atenţie!
În cazul autovehiculelor care fac obiectul contractelor de leasing, în locul cărţii de identitate a vehiculului, va fi prezentat un document care să conţină elementele necesare calculului timbrului de către organul fiscal, al cărui model a fost stabilit în Ordinul preşedintelui ANAF nr. 296/2013 .
În urma depunerii documentaţiei se va emite Decizia privind stabilirea sumei reprezentând timbrul de mediu pentru autovehicule în termen de cel mult două zile lucrătoare sau Decizia privind stabilirea sumei reprezentând timbrul de mediu pentru autovehiculele care fac obiectul contractelor de leasing în termen de cel mult cinci zile lucrătoare de la depunerea documentaţiei.
Timbrul se achită în lei de contribuabili, prin virament sau în numerar, la unităţile Trezoreriei Statului din cadrul organului fiscal la care aceştia sunt înregistraţi ca plătitori de impozite şi taxe sau îşi au domiciliul fiscal, în contul 51.16.10.09 „Disponibil din timbrul de mediu pentru autovehicule“, codificat cu codul de identificare fiscală a contribuabililor persoane fizice sau juridice.
De reţinut!
Programul de asistenţă pentru calculul timbrului de mediu poate fi accesat aici – LINK CALCULATOR
Sursa – DGFP Valcea