Iata ceva interesnat – în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 32/15.01.2013, a fost publicat Ordinul comun al ministrului Administraţiei şi Internelor şi ministrului Finanţelor Publice nr. 279/1.736/2012 privind aprobarea modelului-cadru al protocolului de cooperare în vederea schimbului de informaţii între Agenţia Naţională de Administrare Fiscală şi autorităţile administraţiei publice locale .
Prin ordin a fost aprobat modelul-cadru al protocolului de cooperare în vederea realizării schimbului de informaţii între ANAF şi autorităţile administraţiei publice locale.
Obiectul protocolului îl reprezintă cooperarea între instituţii publice, prin schimbul de informaţii în formă dematerializată, în scopul:
– creşterii nivelului de colectare a taxelor şi impozitelor la bugetul general consolidat al statului;
– prevenirii şi combaterii evaziunii fiscale;
– facilitării accesului persoanelor fizice şi juridice la informaţii deţinute de instituţiile publice semnatare.
În termen de maximum 30 de zile de la data semnării protocolului, părţile vor stabili şi vor semna procedura de lucru comună. Procedura de lucru se va semna la nivelul structurilor tehnice ale celor doua instituţii şi va conţine toate detaliile privind modalitatea de implementare a serviciilor din punct de vedere organizatoric şi procedural. În îndeplinirea obiectivelor, cele două părţi semnatare au obligaţia respectării prevederilor referitoare la protejarea secretului fiscal din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de Procedură Fiscală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
Unitatea/Subdiviziunea administrativ-teritorială va asigura accesul la informaţii, în formă dematerializată, personalului ANAF desemnat în acest scop, în ceea ce priveşte:
– patrimoniul persoanelor fizice şi juridice (bunuri imobile şi bunuri mobile) şi rolul nominal unic;
– creanţele datorate de contribuabili (persoane fizice şi juridice) bugetului general al unităţii/subdiviziunii administrativ teritoriale.
În acelaşi timp, ANAF:
– va respecta prevederile legale referitoare la protecţia datelor personale şi a informaţiilor fiscale, prin utilizarea informaţiilor din bazele de date ale unităţii/subdiviziunii administrativ-teritoriale numai în scopurile prevăzute de lege.
– va asigura accesul la informaţii, în formă dematerializată, personalului unităţii/subdiviziunii administrativ-teritoriale desemnat în acest scop, în cadrul serviciului oferit de sistemul informatic al Ministerului Finanţelor Publice, la următoarele informaţii referitoare la:
*deţinerea de conturi bancare;
*obligaţiile de plată a contribuţiilor sociale, impozitului pe venit şi evidenţa nominală a persoanelor asigurate care au domiciliul fiscal pe raza teritorială a unităţii/subdiviziunii administrativ-teritoriale;
*veniturile din salarii şi aferente salariilor, precum şi cele din venituri din alte surse obţinute de contribuabili persoane fizice care au domiciliul fiscal pe raza teritorială a unităţii/subdiviziunii administrativ-teritoriale, denumirea şi codul unic de identificare a angajatorului.
Schimbul de informaţii între părţi (actualizarea bazelor de date) se va realiza periodic, cu respectarea legislaţiei în vigoare, conform procedurii de lucru comune şi se va realiza prin mecanisme securizate, cu drept de citire pentru ambele părţi. Formatul datelor transmise şi periodicitatea actualizării se stabilesc de comun acord prin procedura de lucru comună.
Datele şi informaţiile furnizate de părţi sunt confidenţiale şi se utilizează şi se păstrează conform prevederilor legale şi normelor interne în vigoare.
SUNT CURIOS SA VEDEM CE O SA IEISE. SPER NUMAI CA O SA FIE BINE PENTRU NOI, NU NUMAI PENTRU EI. 🙂
SURSA – www.finantevalcea.ro